Prvi električni avtomobil se je pojavil že leta 1880. Javnosti pa so ga predstavili na Mednarodni razstavi električne energije v Parizu leta 1881. Električno vozilo je izdelal francoski električni inženir in izumitelj Gustave Trouvé. Šlo je za tricikel, v katerega je vgradil majhen in predelan Siemensov električni motor ter baterijo, ki se jo je dalo polniti in je bila takrat novost na trgu. Čeprav je vozilo poželo precej zanimanja na ulicah Pariza, ga Trouvé ni uspel patentirati.
140 let pozneje: električna vozila so zaradi razvoja Li-ionskih baterij, visokih cen goriv in prizadevanj za zmanjšanje izpustov CO2 postali resna alternativa klasičnim avtomobilom. Razvijajo jih praktično vsi proizvajalci avtomobilov. Med tistimi, ki uvajajo novosti in tlakujejo prihodnost e-mobilnosti, pa so znova Francozi.

Novi modeli 100-odstotno električni
Renault ima že več kot deset let izkušenj in strokovnega znanja na področju električne mobilnosti, kar dokazuje več kot 10 milijard na elektriko prevoženih kilometrov, ki jih je skupaj prevozilo že več kot 400.000 prodanih Renaultovih električnih vozil. Skupina Renault, ki je eden od pionirjev električnih vozil, je trenutno vodilna na evropskem trgu.
Spomladi prihodnje leto načrtujejo prihod novega Megana E-Tech, ki bo 100-odstotno električen in okolju prijazen. Poleg tega bo ohranil privlačen videz, prostornost in bo z najnovejšimi tehnologijami omogočal, da boste ves čas povezani s svetom. Kompaktna kombi limuzina dinamičnega in elegantnega videza črpa navdih iz nagrajene oblikovalske študije Morphoz.
Gre za prvi model, ki je v celoti zasnovan v novem industrijskem vozlišču ElectriCity Skupine Renault, ki velja za evropsko referenco za električna vozila in se nahaja na severu Francije. To bo prvi model iz "generacije 2.0" Renaultovih električnih vozil, s katerim začenjajo novo poglavje električne revolucije, ki so jo začeli pred več kot 10 leti.
V ElectriCityju načrtujejo proizvodnjo 400.000 vozil na leto, s čimer bo to kmalu postal največji in najbolj konkurenčen center za proizvodnjo električnih vozil.
Trajnostna zasnova
Pri Renaultu si prizadevajo, da bodo njihova električna vozila z manj onesnaževanja med uporabo in tudi skozi celotno življenjsko obdobje vzorčni primer trajnostne mobilnosti. Tudi novi Megane E-tech Electric med vožnjo ne bo proizvajal nobenih izpustov CO2. S tihim delovanjem pa svoje okolice ne bo onesnaževal s hrupom.
Zaradi nizke in aerodinamična oblike in v kombinaciji z vsemi orodji za optimizacijo upravljanja z energijo bo njegova raba električne energije bolj učinkovita.
Ko bo avtomobil dosegel konec prvega življenjskega obdobja, bodo akumulator uporabili še enkrat, nato pa reciklirali, da bi iz njega pridobili razne surovine, ki bodo služile novi industrijski uporabi.
Izdelan iz recikliranih materialov in ga bo možno reciklirati
Novi Megane E-Tech Electric gre v skrbi za okolje še dlje. Vse tekstilne prevleke v njem so izdelane iz povsem recikliranih snovi. Prav tako so mnogi vidni deli, kot je spodnji del kokpita, pa tudi deli, ki so skriti, denimo zgradba armaturne plošče, izdelani iz reciklirane plastike. Notranjost ima dodatke iz snovi Nuo, ki je izdelana iz pravega lesa in ima majhen vpliv na okolje.
Poleg tega bo na koncu življenjske dobe kar 95 odstotkov vozila možno reciklirati.
Povsem nova platforma za električna vozila
Novi megane bo vseboval revolucionarno novo platformo CMF-EV, ki je opremljena z ultra tanko baterijo z zmogljivostjo 60 kWh in kompaktnim električnim motorjem z močjo do 160 kW in 300 Nm navora.
Nova platforma omogoča optimizirano porazdelitev teže, daljšo medosno razdaljo in nizko težišče. S tem pa daje avtomobilu večjo okretnost in več prostora v notranjosti, kljub manjšim zunanjim meram vozila.
Ta nov pogonski sklop proizvajajo na dveh krajih: na Japonskem za Nissan in v Franciji, v tovarni Cleon, za Renault. Njegov sinhroni elektromotor ima v primerjavi z elektromotorjem s trajnimi magneti večji izkoristek, pri izdelavi pa tudi manjši vpliv na okolje in nižje stroške množične proizvodnje.
Elektromotor je optimiziran tako, da tehta le 145 kg (vključno s sklopko), kar je 10 odstotkov manj od elektromotorja, ki je trenutno vgrajen v model ZOE, čeprav ima od njega znatno večjo moč in navor. Tako ponuja vse užitke v vožnji na elektriko, zlasti takojšnje in tekoče pospeševanje, novi Megane E-tech Electric z mesta do hitrosti 100 km na uro požene v samo 7,4 sekunde.
Elektromotor ima štiri stopnje regenerativnega zaviranja, ki jih je možno izbirati z lopatastimi stikali za volanom: od ravni 0 (brez regenerativnega zaviranja) do ravni 3 (najmočnejši zajem energije in optimizirano zaviranje z elektromotorjem za nadvse intuitivno mestno vožnjo).
Zmogljiv in varen akumulatorski sklop
Tako kot pogonski sklop je pri novem Meganu povsem nov tudi akumulator, ki tehta 395 kg in je zasnovan tako, da je povsem prilagojen umestitvi v konstrukcijsko osnovo CMF-EV.
Gre za trenutno najtanjši akumulator na trgu, saj v višino meri le 11 centimetrov, kar je 40 odstotkov manj kot akumulator modela ZOE. To omogoča, da se višina avtomobila zmanjša na 1,50 metra, kar je v prid aerodinamičnosti in posledično učinkovitosti.
Da so dosegli tako kompakten akumulator, so morali inženirji poseči po novi kemijski različici litij-ionskih celic s tehnologijo NMC (nikelj, mangan, kobalt) podjetja LG, ki za povečanje energijske gostote vsebujejo več niklja in manj kobalta.

Novi Megane E-Tech Electric je na voljo z akumulatorjema dveh zmogljivosti: 40 kWh za 300 km dosega (po WLTP) in 60 kWh za do 470 km dosega (po WLTP, odvisno od različice). Akumulatorja imata osemletno garancijo. Če bo njegova zmogljivost v tem času padla pod 70 odstotkov nazivne zmogljivosti, pa ga bodo brezplačno zamenjali.
Električni avtomobil je združljiv z vso polnilno infrastrukturo z izmeničnim tokom (AC): domačo vtičnico 10 A / 2,3 kW (enofazno), vtičnico Green’up 16 A / 3,7 kW (enofazno), Wallbox 32 A / 7,4 kW (enofazno), javnim polnilnim mestom 16 A / 11 kW (enofaznim) in javnim polnilnim mestom 32 A / 22 kW (trifaznim).
Pri tem novem modelu, zaradi inovativnih sistemov za upravljanje energije in številnih rešitev polnjenja, ni treba skrbeti za njegov doseg. Vožnja od Pariza do Lyona, ali od Pariza do La Rochella, Hannovra ali Københavna, ali od Münchna do Benetk, pa terja le eno kratko vmesno polurno polnjenje ob optimizirani porabi samo 12,8 kWh na 100 km po WLTP.
Znanilec nove dobe
Multimedijsko napravo OpenR, ki je v središču notranje opreme, so razvili v sodelovanju z Googlom in temelji na operacijskem sistemu Android Automotive. S tem se bo novi Megane E-Tech Electric vklopil v digitalni ekosistem svojega uporabnika na zelo podoben način kot pametni telefon.
Tako boste lahko svoj avtomobil povezali z osebnim Googlovim računom. Poleg navigacije Google Maps in ponudbe aplikacij Google Play je v sistem vgrajen tudi Googlov pomočnik na glasovno upravljanje. Funkcije aplikacije My Renault pa prinašajo še več interaktivnosti in proaktivnosti.

Google Maps vključujejo tudi posebno funkcijo za pomoč voznikom električnih vozil. Načrtovalec poti z električnim pogonom v Novem Meganu E-Tech Electric dolge poti optimizira z naravnim upoštevanjem polnilnih mest. Če v sistem vnesete cilj, ki ga z danim stanjem napolnjenosti akumulatorja ni mogoče doseči, vam bo sistem samodejno predlagal nabor polnilnih mest ob poti, ki so razpoložljiva in združljiva z avtomobilom. Poleg tega vam bo predlagal najboljšo kombinacijo polnilnih postaj, da čim prej dosežete svoj cilj.
Novi Megane E-Tech Electric je torej ikona novega sveta električne mobilnosti. Je sestavni del ekosistema, v katerem je vozilo materialna osnova, v katero sta vgrajeni najsodobnejša programska oprema in optimizirana povezljivost, ki zagotavljata nove izkušnje. Je znanilec dobe, ko bo vozilo storitev (Vehicle as a Service).
Renault je v Evropi vodilna znamka električnih vozil in je deležen zaupanja vedno večjega števila navdušenih kupcev. Od leta 2010 je bilo skupaj vsako peto prodano električno vozilo znamke Renault.
Spozorirana objava