Časzazemljo.si

E-mobilnost

Stari in neuporabni avtomobili kmalu ne bodo več romali na odpad

K.H./04. 10. 2021 10.41

V francoskem Flinsu stoji prva evropska tovarna, ki deluje po principu krožnega gospodarstva na področju mobilnosti. Gre za podjetje, ki je namenjeno podaljševanju življenjske dobe električnih vozil, recikliranju odsluženih baterij in drugih avtomobilskih delov ter ponovni uporabi akumulatorjev za shranjevanje zelene energije.

Zgolj prehod z dizelskih in bencinskih avtomobilov na električne ne bo dovolj, da bi dosegli cilje za zmanjšanje ogljičnega odtisa. Za to, da bi dosegli in ohranili ogljično nevtralnost, moramo že zdaj razmišljati tudi o tem, kako bomo izdelkom zagotovili čim daljši življenjski ciklus oziroma kako bomo zagotovili, da bodo imeli čim manjši vpliv na naše okolje. In tega se zavedajo tudi proizvajalci avtomobilov. 

Začne se že pri samem oblikovanju in načrtovanju avtomobilov, izbiri materialov in optimizaciji uporabe. Hkrati pa morajo proizvajalci že zdaj odgovoriti tudi na izzive, ki jih predstavljajo odslužene baterije električnih avtomobilov in nenazadnje tudi sami odsluženi avtomobili. Časi, ko smo star in neuporaben avtomobil odpeljali na avtomobilski odpad, kjer so ga speštali, so mimo. 

S pomočjo prve evropske tovarne, ki je namenjena krožnemu gospodarstvu na področju mobilnosti, bodo odslužene električne avtomobile ali zgolj njihove baterije povsem reciklirali in jih deloma ali v celoti dali v ponovno uporabo.

Recikliranje odsluženih vozil

S krožnim modelom do negativnega ogljičnega odtisa do 2030

V tovarni v Flinsu, ki leži zahodno od Pariza, so v preteklosti izdelovali številne Renaultove ikonične modele bencinskih in dizelskih avtomobilov, zdaj pa so se preusmerili v prihodnost. Konec novembra lani so napovedali, da bodo to Renaultovo tovarno preobrazili v prvo lastno linijo za demontažo električnih avtomobilov in ponovno uporabo njihovih delov, Re-Factory. Gre za model krožnega gospodarstva, ki temelji na dolgoletnem znanju njihovih inženirjev. 

Avgusta letos so tako že postavili svoj sistem za shranjevanje rabljenih baterij električnih avtomobilov in začeli obnavljati prve rabljene električne avtomobile. Izvršni direktor Skupine Renault Luca de Meo je ob tem obljubil, da bodo v tovarni ustvarili več prihodkov kot v drugih tovarnah, v katerih sestavljajo klasične avtomobile. V Flinsu si med drugim prizadevajo tudi, da bi do leta 2030 dosegli negativen ogljični odtis. 

"Ta projekt temelji na naši pionirski zavezanosti krožnemu gospodarstvu, na naših vrednotah in našem strokovnem znanju ter povsem ustreza našemu stremljenju k pozitivni preobrazbi naše industrije," pravi Jean-Dominique Senard, predsednik Renaultovega upravnega sveta.

Renaultova tovarna za recikliranje vozil

Do leta 2030 naj bi v novi tovarni po načrtih ustvarili tudi več kot 3000 novih zaposlitev. Obratovanje pa bo steklo postopoma do leta 2024, ko naj bi bilo v polnem zagonu. 

V Skupini Renault so prepričani, da predstavlja krožno gospodarstvo izjemno velik potencial za rast. Z Re-Factory pa so stopili korak pred konkurenco. "Z Re-Factory bo Flins postavil evropska merila na področju krožnega gospodarstva. Re-Factory bo Skupini omogočil ponuditi odgovore na vprašanja, ki se akterjem mobilnosti in celotni avtomobilski industriji postavljajo danes, še pogosteje pa se bodo postavljala jutri. Ta tovarna se s ciljem, da do leta 2030 doseže negativno bilanco izpustov CO2, povsem sklada z glavno strategijo Skupine, saj združuje krožno gospodarstvo, zmanjševanje izpustov, razvoj znanj in ustvarjanje novih dejavnosti za generiranje vrednosti," poudarja izvršni direktor De Meo.

S krožnim modelom bodo spremljali celoten življenjski ciklus vozil

Re-Factory je nekakšen mobilni ekosistem, ki je temelji na štirih centrih dejavnosti. V vsakem od njih se ukvarjajo z določenim vidikom: dobava, ekozasnova, ekonomija funkcionalnosti, vzdrževanje, ponovna raba, prenova in predelava. Vsi skupaj pa omogočajo spremljanje celotne življenjske dobe električnega avtomobila

Renaultovo recikliranje vozil

1. Re-Trofit

To središče združuje vse dejavnosti, ki omogočajo podaljšanje življenjske dobe vozil in njihove uporabe. Skupaj s središčem Re-Cycle bodo poskrbeli za učinkovito upravljanje tokov uporabljenih delov in materialov v istem obratu. 

Tukaj bo tudi obrat Factory VO za obnovo rabljenih vozil, dejavnost "retrofit" za predelavo vozil s termičnimi motorji v takšne z ogljično manj problematičnimi pogoni, storitve popravil voznih parkov in novih mobilnosti ter dejavnost izdelave redkih sestavnih delov s tiskalniki 3D. Za razvoj trajnosti vozil in materialov bo skrbel center za preskušanje in izdelavo prototipov, ki bo obogatil snovanje naslednjih generacij vozil in predlagal izboljšave med samo rabo.

Recikliranje rabljenega akumulatorja

2. Re-Energy

Tukaj se ukvarjajo z razvojem potencialov rabe električnih akumulatorjev in novih energij na industrijski, množični ravni. Razvijali bodo torej optimizacijo prvega življenjskega obdobja akumulatorjev ter nato še njihovo rabo v drugem življenjskem obdobju v stacionarnih hranilnikih energije. 

Poleg tega bodo poskrbeli tudi za upravljanje po koncu uporabnega cikla akumulatorjev ter razvijali tehnične in dobavne možnosti za nove vire energije, na primer vodik.

Renaultovo recikliranje vozil

3. Re-Cycle

V tem središču so združene vse dejavnosti Skupine Renault, ki prispevajo k učinkovitemu upravljanju virov in njihovih tokov. Tukaj skrbijo za oskrbo z deli in materiali iz krožne zanke, ki vključuje rastoč delež recikliranih ali ponovno uporabljenih materialov. 

V centru je vzpostavljena linija za razgradnjo odsluženih vozil, razširili bodo dejavnost tovarniške obnove, ponovne uporabe in predelave materialov (remanufacturing, reuse, recycling). 

Renaultovo krožno gospodarstvo

4. Re-Start

To središče je namenjeno povečanju dodane vrednosti in razvoju industrijskega strokovnega znanja. Poleg tega bodo tukaj pospeševali raziskave in uvajali novosti na področju krožnega gospodarstva. Zato v tem centru gostijo inkubator in univerzitetno izobraževalno središče. 

Vsa ta štiri središča so tesno povezana z lokalnim okoljem ter delujejo medsebojno povezano in komplementarno. Tako denimo rabljene dele iz središča Re-Trofit pošljejo v središče Re-Cycle, od njega pa dobijo obnovljene dele ali dele za ponovno uporabo. Središče Re-Cycle prav tako oskrbuje druga središča z deli in materiali, akumulatorje pa dobijo od središča Re-Energy, ki jih bo pripravilo za novo uporabo v drugem življenjskem obdobju.  

Tovarna v Flinsu bo tako po zaslugi novih dejavnosti na področju izdelkov in storitev prispevala k omejevanju izpustov, poleg tega pa bo k zmanjšanju izpustov CO2 prispevala tudi preobrazba dejavnosti v tovarni, denimo to, da bodo zaustavili postopek lakiranja in montaže. Vse naštete dejavnosti pa bodo imele tudi manjši vpliv na naravne vire (vodo, energijo, materiale). 

 

Sponzorirana objava

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
Časzazemljo.si
ISSN 2630-1679 © 2025, Časzazemljo.si, Vse pravice pridržane Verzija: 797