
Električna vozila poganjajo litij-ionske baterije, podobne tistim, ki so v naših pametnih telefonih, le da so precej večje. Pravzaprav električni avtomobili ne uporabljajo ene same baterije, pač pa gre za baterijski sklop, ki je sestavljen iz več litij-ionskih celic. Ko električni avtomobil polnimo, elektrika povzroča kemične spremembe v samih celicah. Ko se z njim vozimo, pa te kemične spremembe proizvajajo elektriko.
Sčasoma se zmogljivost baterij slabša, zato ima trenutno večina baterij za električna vozila garancijo oziroma življenjsko dobo od pet do osem let. Tehnologija se sicer razvija v smeri, da bodo baterije zdržale 10–20 let, preden jih bo treba zamenjati.
Ko odslužijo svoje, namreč lahko akumulatorji oziroma električne baterije postanejo breme za okolje. Avtomobilski proizvajalci, ki so po večini prevzeli odgovornost za ravnanje z odsluženimi baterijami, zato iščejo vedno nove načine za optimiziranje in podaljševanje življenjske dobe akumulatorjev.
Prvo krožno podjetje na področju mobilnosti v Evropi
Tudi Renault se zaveda težav odsluženih baterij, zato je njihov cilj ustvariti trajnostne ekosisteme, v katerih so združeni električna mobilnost, pametno polnjenje in ponovna uporaba akumulatorjev za shranjevanje energije iz obnovljivih virov.
V francoskem Flinsu so zato odprli obrat Re-Factory, prvo krožno podjetje na področju e-mobilnosti v Evropi, kjer nameravajo vsako leto predelati in posodobiti več kot 45.000 vozil. Eden glavnih ciljev obrata pa je prav predelava in popravilo rabljenih baterij za električna vozila.
Za dosego tega cilja so svoje strokovno znanje združili tudi z znanjem drugih podjetij, kot je zagonsko podjetje Green-Vision iz kraja Etampes blizu Pariza. Slednje je specializirano za vgradnjo akumulatorjev v drugem življenjskem obdobju v druga vozila.
Dvojno življenje baterij in predelava po meri
Akumulator velja za rabljenega, ko na koncu življenjske dobe zapusti vozilo. Vendar pa je tudi takrat še vedno dovolj zmogljiv za energijsko manj zahtevno rabo.
Ustanovitelj zagonskega podjetja Green-Vision Yann Lelong se zaveda potenciala, ki ga lahko ponudi takšen "odslužen" akumulator in okoljskih koristi njegove predelave. Zato se je kot inženir, ki je navdušen nad avtomobili, mehaniko in elektroniko, specializiral za elektrifikacijo in krožno gospodarstvo.

V svojem podjetju akumulatorjem električnih vozil daje drugo življenje. Pri tem so se povezali z Renaultom in omogočajo ponovno uporabo rabljenih akumulatorjev iz njihovih električnih vozil, kot so Renault ZOE, Renault Megane Conquest, Renault Twingo E-tech in drugi. Njihove baterije po skoraj desetih letih dobrega in zvestega služenja usposobijo za drug namen ter jih predelajo pa jih po željah in potrebah kupcev.
"Integratorji razstavimo sestavne dele teh izvirnih akumulatorjev in iz njih sestavimo nove akumulatorje. Malce je podobno lego kockam, ko celice ponovno sestavimo z drugačno težo in napetostjo, pač glede na potrebe naših kupcev. To je čarovnija drugega življenjskega obdobja," pravi Lelong.

Od mopedov za dostavo pic do mobilnih gostinskih enot
Ko baterija zapusti vaš električni avtomobil, se zanjo začne novo življenje. Ta nova "kariera" pa je lahko zelo različna. Akumulatorje lahko tako uporabijo za pogon dvokolesnikov, denimo električnih koles, mopedov za dostavo hrane, ali celo motocikla za doseganje hitrostnih rekordov.
Uporabili so ga tudi za predelavo mobilne gostinske enote (t. i. food truck). V Renaultov električni kombi Master Z. E. so namreč dodatno namestili rabljene akumulatorje, ki se uporabljajo za kuhinjski del. S tem so izdelali mobilno gostinsko enoto brez izpustov, saj se elektrika uporablja tako za pogon kot za peko.

Veliko količino električne energije, ki je potrebna za peko jedi, delovanje hladilnika, opekačev, cvrtnikov in drugih aparatov, zagotavljajo namreč akumulatorji v drugem življenjskem obdobju, ki jih napajajo s pomočjo sončnih celic. Tako za obratovanje mobilne gostinske enote gostinec ne potrebuje dostop do električnega priključka ali generatorja, ki proizvaja veliko hrupa in oddaja neprijetne vonjave ter dodatno onesnažuje okolje.
Rabljene baterije lahko uporabijo tudi denimo za prevoz občutljivih farmacevtskih izdelkov, kot so cepiva in druga zdravila, za katera je treba zagotoviti stalno in natančno nadzorovano temperaturo. Pri prevozu je to včasih težko izvedljivo, saj se, ko voznik ugasne pogonski motor dostavnega vozila, prekine tudi delovanje hladilne naprave. V takem primeru lahko akumulator v drugem življenjskem obdobju zagotovi potrebno energijo za nemoteno hlajenje tudi, kadar je motor ugasnjen.
Rabljene akumulatorje se lahko uporablja tudi za shranjevanje elektrike, ki jo proizvajajo sončne celice in vetrne elektrarne. Številne ideje, kako akumulatorjem dati drugo življenje, pa se še razvijajo.
Sponzorirana vsebina