
"Do leta 2030 bodo morali biti vsi novi mestni avtobusi brez izpustov. To je ambiciozno, a je povsem možno. Takšne spremembe kažejo državljanom, da je mogoč hiter prehod na čisto in zdravo prihodnost," je ob predstavitvi predloga ciljev povedal izvršni podpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans.
Gre za del širšega paketa ambicioznejših ciljev na področju izpustov ogljikovega dioksida težkih vozil, med katera sodijo še tovornjaki, avtobusi za dolge razdalje, pa tudi priklopniki. Ti sicer ne oddajajo izpustov, a lahko k njihovemu zmanjšanju prispevajo z večjo energetsko učinkovitostjo.
Z letom 2030 bi morali biti izpusti novih težkih vozil glede na leto 2019, ko so bili cilji nazadnje posodobljeni, nižji za 45 odstotkov, z letom 2035 za 65, z letom 2040 pa za 90, je danes sporočila komisija.
Strožja pravila glede na predlog Evropske komisije ne bi veljala za vozila malih proizvodnih podjetij, vozila, ki se uporabljajo v rudarstvu, gozdarstvu in kmetijstvu, vojaška vozila, gasilska in reševalna vozila.
Novi cilji bi prispevali tudi k energetskemu prehodu, kot ga opredeljujeta evropski zeleni dogovor in načrt za odpravo odvisnosti od ruskih fosilnih goriv REPowerEU. Z njimi bi namreč zmanjšali tudi povpraševanje po uvoženih fosilnih gorivih, obenem pa bi okrepili varčevanje z energijo in energetsko učinkovitost evropskega transportnega sektorja.
Po oceni komisije bi se povpraševanje po fosilnih gorivih med letoma 2031 in 2050 zmanjšalo za dve milijardi 159-litrskih sodov nafte glede na leto 2019.

Trenutno ima namreč 99 odstotkov avtobusov in tovornjakov na evropskih cestah motorje na notranje izgorevanje, pri čemer gre za dizelske motorje. To pomeni, da je sektor močno odvisen od uvoženih fosilnih goriv, hkrati pa prispeva tudi k onesnaževanju zraka, je poudaril Timmermans, ki je pristojen za evropski zeleni dogovor.
Nova pravila so po njegovih besedah obenem pomemben del t. i. zelenega načrta za evropsko industrijo, katerega namen je okrepiti globalno konkurenčnost evropskega gospodarstva.
"Proizvodnja težkih vozil je sektor, v katerem so številni evropski proizvajalci že zdaj vodilni. S tem zakonodajnim okvirjem pa bomo zagotovili, da bo tako ostalo tudi v prihodnje," je povedal izvršni podpredsednik komisije.
"Naj bom povsem jasen. Ne želimo, da se ponovi zgodba s solarnimi paneli, ki smo jih izumili, nato pa se je vsa proizvodnja preselila na Kitajsko. Želimo, da je proizvodnja evropska," je dejal.
Predlog komisije bosta zdaj obravnavala Svet EU, v katerem so države članice, in Evropski parlament. Ta je ravno danes dokončno potrdil cilje glede izpustov avtomobilov in kombiniranih vozil, ki med drugim predvideva prepoved prodaje vozil na notranje izgorevanje od leta 2035.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV