
Regijski sistem izposoje koles povezuje gorenjske občine, v katerih je vzpostavljena javna mreža avtomatizirane izposoje koles, od leta 2020. V Kranju in na Jesenicah lokalna sistema izposoje koles delujeta že več kot šest let, pred tremi leti pa so se jima pridružili še sistemi v Radovljici, Tržiču in Naklem. Skupaj so tedaj občine vzpostavile enoten sistem Gorenjska.bike.
Gre za prvi tovrsten regijski sistem izposoje v državi, ki uporabnikom omogoča izposojo in vračilo koles z enim uporabniškim imenom kjerkoli v regiji. Lani se je mreža razširila tudi v Cerklje na Gorenjskem in v Škofjo Loko ter ponovno zaživela tudi na Bledu. Skupaj bo v letošnji sezoni tako v osmih občinah na 59 postajah na voljo skupaj 351 koles, so sporočili iz Regionalne razvojne agencije Gorenjske – poslovno podporni center BSC Kranj.
V Kranju in v Škofji Loki je bila izposoja možna tudi v zimskem času, vendar so bila na voljo le navadna kolesa, ta mesec pa se v ponudbo vračajo tudi električna kolesa. Tudi večina ostalih občin je v začetku aprila že zagnala sistem, zadnje občine pa odprtje načrtujejo do svetovnega dneva Zemlje 22. aprila.
Cilj je, da bi krajše poti namesto z avtom opravljali s kolesom
Od 351 koles sistema Gorenjska.bike je nekaj več kot 40 odstotkov električnih. Na voljo je 59 postajališč, od tega 29 v Kranju, kjer bodo letos odprli še eno postajališče, in sicer znotraj novega postajališča P+R, ki se gradi na Zlatem Polju. Postopna širitev mreže postaj je v Kranju predvidena tudi v prihodnje, a bo odvisna od možnosti pridobitve nepovratnih sredstev v ta namen.
V škofjeloški občini je osem postajališč, jeseniški šest, radovljiški pet, v tržiški, nakelski in blejski po tri, v Cerkljah na Gorenjskem pa dve. Število postaj za izposojo se vsako leto širi, raste pa tudi število uporabnikov. Občine si sicer želijo, da bi sistem uporabljalo še več ljudi, ki bi zlasti krajše poti namesto z avtom opravljali s kolesom.
Občine opažajo, da uporabniki sistem večinoma uporabljajo znotraj enega lokalnega sistema, manj pa krožijo med občinami oziroma po celotnem območju. Čeprav so tovrstni sistemi res najbolj primerni za premagovanje krajših potovalnih razdalj, pa gre, kot so poudarili v BSC Kranj, vendarle za enoten, regijski sistem izposoje, s katerim se uporabnik lahko na primer iz Škofje Loke s kolesom odpravi po opravkih v Kranj, domov pa se lahko vrne tudi z avtobusom ali vlakom.
Cena letnega paketa, s katerim si je možno izposoditi tako navadno kot električno kolo, znaša 25 evrov, cena mesečnega paketa je 10, tridnevnega pa 3 tri evre. Posamezni lokalni sistemi imajo še svojo, lokalno ponudbo. Uporabniki so lahko vse fizične osebe, starejše od 14 let.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV