
V Sloveniji je bilo do konca lanskega leta registriranih okoli 1,17 milijona osebnih avtomobilov. Polovico so predstavljala vozila na dizelski, 48 odstotkov pa na bencinski pogon. V primerjavi z letom 2019 se je število "dizlov" povečalo za dva odstotka, število "bencinarjev" pa zmanjšalo za dva odstotka.
In medtem ko večina še vedno prisega na klasične avtomobile, se počasi, a vztrajno povečuje delež osebnih vozil na alternativni pogon. Tako se je število električnih osebnih avtomobilov lani glede na leto 2019 povečalo za kar 84 odstotkov. Konec leta 2020 je bilo registriranih 3670 električnih avtomobilov, kar sicer predstavlja 0,3 odstotka vseh lani registriranih osebnih avtomobilov.
Je pa zato skoraj trikrat več osebnih avtomobilov na hibridni pogon. Teh je bilo v lanskem letu registriranih 9400, kar predstavlja 0,8 odstotka vseh osebnih avtomobilov, registriranih leta 2020. Lani se je sicer število hibridnih avtomobilov v Sloveniji povečalo za 38 odstotkov v primerjavi z letom 2019.
Če pa pogledamo samo nova osebna vozila, ki so bila v 2020 prvič registrirana v Sloveniji, je delež električnih znašal že tri odstotke, delež hibridnih osebnih avtomobilov pa šest odstotkov.
Med fosilnimi gorivi in elektriko
Varčnost, cenovna ugodnost, zanesljivost, varnost in videz so glavni kriteriji, po katerih se večina voznikov odloča za nakup novega avtomobila. Toda v zadnjem času se vozniki vse bolj zavedajo tudi vpliva svojih jeklenih konjičkov na okolje. Nenazadnje pa tudi vladna strategija določa, da bo do leta 2030 med osebnimi vozili vsaj 17 odstotkov električnih vozil oziroma priključnih hibridov, kar pomeni skupno 200.000 vozil. Od leta 2030 prav tako naj ne bi bilo več mogoče kupiti novega avtomobila, ki ni na električni ali hibridni pogon, njegovi izpusti pa presegajo 50 g/km.

Tudi proizvodnja elektrike v Sloveniji je vse bolj zelena; le še okoli 30 odstotkov je pridobimo iz premoga, ki pa ga nameravamo najkasneje do leta 2033 povsem opustiti. Ostalo električno energijo predstavljajo hidroelektrarne, jedrska elektrika in sončne elektrarne, desetino pa uvozimo. Strokovnjaki so izračunali, da je zato "ogljični odtis" električnih avtomobilov na kilometer petkrat nižji kot pri bencinskem ali dizelskem avtomobilu.
Za alternativne pogone se težje odločajo ljubitelji športnih avtomobilov, saj mnogi menijo, da so ti "pravi" le, če v njih "hrumi" dizelski motor.
Toda moderno in športno je lahko tudi okolju prijaznejše in cenovno dostopno. Prav z junijem se je tudi pri nas začela prodaja okolju prijaznejšega športnega terenca. Renault megane conquest je prvi kupejevsko oblikovani športni terenec na slovenskem trgu. "Gre za vozilo po najnovejši modi, iz svežega segmenta, ki je med kupci izjemno priljubljen. Žal pa so bila do sedaj to vozila iz prestižnega in dragega segmenta, dostopna le peščici. Renault megane conquest segment kupejevskih športnih terencev demokratizira," pravijo pri Renaultu Slovenija.
Moderno in športno ima lahko tudi posluh za okolje
Megane conquest se ponaša s paleto hibridnih pogonskih sklopov. Med njimi je najpomembnejši inovativni E-TECH Hibrid 145, ki mu družbo dela motor 1,3 TCe v dveh mikrohibridnih različicah (TCe 140 in TCe 160) z napetostjo 12 voltov.
Renault je to hibridno tehnologijo razvil na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj iz formule 1, zlasti rešitve glede rekuperacije in obnove energije. "Pogonski sklop E-TECH Hibrid ima 'zaporedno-vzporedno' zasnovo, ki ima večstranske prenosti: ponuja največje število kombinacij sodelovanja motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja ter v največji meri zagotavlja zmanjšanje porabe goriva in izpusta CO2 med vožnjo," pravijo pri Renaultu.
S filtrom trdnih delcev pa megane conquest dodatno skrbi za manjše onesnaževanje okolja. Filter namreč iz izpušnih plinov odstrani drobne trdne delce in jih ujame v mikroporozno satasto strukturo, ki se v rednih intervalih samodejno regenerira.
Z litij-ionskim akumulatorjem zmogljivosti 1,2 kWh (230 V), ki je nameščen v prtljažniku, pogonski sklop E-TECH Hibrid zagotavlja pomemben prihranek pri porabi goriva in izpustu CO2. Avtomobil tako omogoča, da kar do 80 odstotkov mestne vožnje opravite izključno na električni pogon, kar pomeni do 40 odstotkov manjšo porabo goriva v primerjavi z motorjem z notranjim izgorevanjem.
Hibrid ima inovativni "dirkaški dog clutch" s sekvenčnim prestavljanjem brez sklopke. Povsem nova kombinacija elektromotorjev in sekvenčnega menjalnika tako poskrbi za optimalno in gladko prestavljanje.
Tako kot pri električnih vozilih se akumulator polni tudi med vožnjo, ob upočasnjevanju in zaviranju. Lahko pa ga polni tudi motor z notranjim zgorevanjem, ko ta deluje v optimalnem območju vrtljajev, z izrabo odvečne energije, ki ni potrebna za pogon avtomobila. Ta tehnologija zagotavlja tiho delovanje motorja in udobno vožnjo, hkrati pa zmanjšanje izgube energije.
Gladka in udobna vožnja
Ta športni terenec ima močan hibridni značaj, tako pri pogonskih sklopih kot tudi po videzu. Od tal je dvignjen kar 200 milimetrov, videz športnega terenca pa dopolnjujejo privzdignjena in "mišičasta" bočna linija ter široka "ramena". "Ta vtis še okrepijo zaščitni oblogi pod odbijačema spredaj in zadaj ter zaščitne obrobe blatnikov. Poteze položno spuščajoče se strehe in stranskih oken ustvarjajo dinamičen in vitek lok, ki se razteza do zadnjih oken in avtomobilu daje dinamičen videz, s katerim se uvršča v svet kupejevskih športnih terencev," so poudarili pri Renaultu Slovenija.
Odlično se odreže tudi pri varnosti, saj je prejel najvišjo oceno: pet zvezdic Euro NCAP.
Vožnja je zelo udobna in gladka, saj je vozilo opremljeno z inteligentnim sistemom in pravili za upravljanje energije, ki so optimizirana za vse okoliščine. Avtomobil ne glede na razmere vedno speljuje izključno na električni pogon. Odsotnost sklopke ob menjalniku namreč omogoča delovanje brez motorja z notranjim izgorevanjem. Prednost tega je, da je speljevanje zelo odzivno, saj je ves navor na voljo nemudoma, hkrati pa se s tem zmanjšajo tudi izpusti CO2.
Megane conquest lahko na izključno električni pogon vozi s hitrostjo do 75 kilometrov na uro. Sicer pa poraba v mešanem ciklu znaša 5,8 litrov na 100 kilometrov, izpust CO2 pa je 131 g/km (po WLTP).
Hibridni sistem se sam prilagaja vrsti ceste in vožnji
Med vožnjo sicer izbira kombinacij delovanja pogonskega sklopa upošteva izražene želje voznika oziroma zahteve po moči in nenehno preračunava optimalno učinkovitost. S tem se povečuje zmogljivost avtomobila in optimizira poraba. Voznik lahko s pomočjo sistema Multi-sense izbira primeren način vožnje: My Sense za vsakdanjo rabo, Eco za še manjšo porabo goriva in Sport za izrabo skupne moči vseh motorjev.
"Vozniku ni treba skrbeti za nobene parametre, saj tehnologija E-TECH Hibrid vse počne samodejno in nezaznavno. Prilagaja se vsem vrstam cest in rabe za kar največjo vsestranskost. Primerna je tako za tiste, ki želijo večjo učinkovitost po zaslugi vožnje na elektriko, kot tudi intenzivnim uporabnikom, ki so bili doslej privrženci dizelskih motorjev in iščejo predvsem majhno porabo goriva, ne da bi močno spreminjali dosedanje navade," pravijo pri Renaultu Slovenija.
Na armaturni plošči in v multimedijski napravi lahko z animiranim diagramom tokov spremljate smer pretoka in vrsto energije, ki skrbi za pogon (električna, bencinska, kombinirana). Merilnik moči na armaturni plošči prikazuje količino moči, ki je potrebna med pospeševanjem, pa tudi v fazah regeneracije, ko sprostite stopalko za plin ali zavirate. Merilnik napolnjenosti akumulatorja na desni strani instrumentne plošče pa sproti kaže razpoložljivo količino električne energije in tudi dinamiko porabe glede na zahtevo po moči oziroma profil ceste.
Renault je zavezan k uresničevanju cilja, da ustvarimo družbo, ki bo prijaznejša do okolja. V zadnjih letih se tako intenzivno posveča razvoju hibridne in električne mobilnosti, s katero bomo dosegli okoljske cilje za zmanjšanje onesnaženja s CO2.
Sponzorirana objava